Mgr. Jindřich SCHWARZ, DiS.

Master's thesis

Filmový soundtrack jako fenomén postmoderny

Film soundtrack as phenomen of postmodern
Abstract:
Cílem předkládané práce je analýza filmového soundtracku jako typického produktu postmoderny, nesoucího její základní znaky. Výzkumná část zjišťuje míru popularity tohoto hudebního žánru v českém prostředí a zkoumá jeho vazbu k filmu a hudbě obecně. Na základě dosažených výsledků je iniciován návrh na zařazení filmového soundtracku do obsahu výuky hudební výchovy a formulován požadavek zpracování této …more
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the film soundtrack as a typical product of postmodern music reflecting it?s characteristic features. The research seeks to uncover to what extent the film soundtrack is popular with the Czech audience and examines its relation to film and music in general. On the basis of the research results a proposal is made to include the film soundtrack into the music education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2010
Accessible from:: 9. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 5. 2010
  • Supervisor: Doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SCHWARZ, Jindřich. Filmový soundtrack jako fenomén postmoderny. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Učitelství hudební výchovy pro SŠ - Učitelství základů společenských věd pro SŠ

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.