Kateřina Spurná

Bachelor's thesis

Subjektivní vnímání projevů specifických poruch učení a strategie jejich zvládání u dospělých studentů při studiu cizích jazyků.

Subjective perception of specific learning disabilities, and coping strategies of adult language learners.
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na specifické poruchy učení u dospělých jedinců při studiu cizích jazyků, zejména jazyka anglického. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části: část teoretickou a praktickou. V teoretické části byla popsána základní terminologie a stručná historie specifických poruch učení. Dále je zde popsána etiologie SPU, různé druhy SPU a jejich projevy, diagnostika a reedukační …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of specific learning disabilities of adult language learners, especially English learners. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, there is defined the basic terminilogy and brief history of specific learning disabilities, followed by the etiology, types and causes, diagnostics and re-ducation of specific learning …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Kateřina Šrahůlková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Lucie Myšková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT College