Stanislava Jančíková

Bachelor's thesis

Specifika marketingu a managementu sociálních podniků

Specifics of marketing and management of socially beneficial companies
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou sociálního podnikání a jeho specifiky resp. odlišnostmi od standartních tržních subjektů především v oblasti řízení podniku a marketingu. Technologický pokrok a globalizace přinášejí významné změny v ekonomice, zvláště její produkční a distribuční sféře, které vyvolávají řadu společenských a environmentálních problémů. Sociální podnikání je vlastně snahou …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the characteristics of the social economy, social entrepreneurship and social enterprises and their specifics and differences from standard market entities, especially in the field of business management and marketing. Technological progress and globalization are bringing significant changes in the economy, especially in its production and distribution spheres, which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 7. 2020
  • Supervisor: Ing. Zdeněk Bednarčík, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS