Mgr. Veronika Popelková

Master's thesis

Self-reflection in Teacher Development

Self-reflection in Teacher Development
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá sebereflexí v učitelské profesi. Práce popisuje různé druhy sebereflexe a její výhody. Dále práce analyzuje a porovnává postoje zkušených učitelů, začínajících učitelů a vysokoškolských studentů učitelství k sebereflexi a dokazuje, že ačkoliv je reflektivní myšlení důležité pro všechny tyto skupiny učitelů, tak výhody, které jim sebreflexe přináší, se liší.
Abstract:
This diploma thesis deals with the topic of self-reflection in the teacher profession. The thesis describes different forms of self-reflection and its benefits. The thesis also analyses and compares the attitudes of experienced teachers, beginning teachers and teacher trainees towards self-reflection and proves that although reflective thinking is important for each of these teacher groups, the benefits …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 1. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 2. 2021
  • Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
  • Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature