Mytológia v karikatúrach s náboženskou tematikou v dennej tlači na Slovensku – Mgr. Petra Marková
Mgr. Petra Marková
Master's thesis
Mytológia v karikatúrach s náboženskou tematikou v dennej tlači na Slovensku
The mythology presented in Slovakia's newspaper cartoons dealing with religiosity
Abstract:
This diploma thesis deals with mythology constructed in Slovak newspapers and has a theoretical and analytical character. The aim of the thesis is to describe, analyze and interpret the myths in religious cartoons published by daily newspaper SME, Pravda and Dennik N using the terminological apparatus of the semiotics. To accomplish this aim, the approach of Roland Barthes semiotic analysis, which …moreAbstract:
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá mytológiou konštruovanou v slovenských denníkoch a má teoreticko-analytický charakter. Jej cieľom je popísať, zanalyzovať a interpretovať prostredníctvom terminologického aparátu semiotiky mýty v náboženských karikatúrach v denníkoch SME, Pravda a Denníku N. Pre tento účel bola zvolená metóda semiotickej analýzy podľa Rolanda Barthesa, ktorá predpokladá analýzu …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a4re3/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2019
- Supervisor: doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Kateřina Kirkosová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MARKOVÁ, Petra. \textit{Mytológia v karikatúrach s náboženskou tematikou v dennej tlači na Slovensku}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2019. Available from: https://theses.cz/id/7y3z8s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Sémiotická analýza titulních stran vybraných časopisů o jídle a vaření
Markéta PLACHÁ -
Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes)
Kristýna Supíková -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
Semiotic Analysis of Media Discourse: Analysis of Gender in Selected British and Slovak Television Commercials
Veronika BABJÁKOVÁ -
Semiotická analýza vybraných plagátov Divadla Husa na provázku
Natália Saganová -
Žilinský samosprávný kraj jako inovační lídr Středního Slovenska
Dominika Rohaľová -
Dominik Kindermann a jeho oltárne maľby na území dnešného Česka a Slovenska
Katarína Svobodová -
Nevyužívané technické areály Slovenska a ich potenciál pre kultúrnu sféru
Silvia Kosárová