Sociální klima školy jako teoretický a výzkumný problém – Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Disertační práce
Sociální klima školy jako teoretický a výzkumný problém
School climate as a theoretical and empirical problem
Anotace:
Cílem této práce bylo uspořádat poznatky týkající se sociálního klimatu škol, historie jeho zkoumání a podat přehled současných přístupů ke zkoumání klimatu. Klima školy je rovněž představováno v kontextu relevantních příbuzných koncepcí jako je kultura školy a i v širších sociálně psychologických souvislostech, jako je teorie sociální identity, sociálních reprezentací a teorie postojů, které ukazují …víceAbstract:
The goal of the thesis is to compile the current knowledge about school climate, its research history and to present an overview of the current approaches toward its study. School climate is introduced in the context of relevant related approaches such as school culture and in the more general social-psychological context of social identity theory, social representations theory and attitude theory …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ky19x/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2007
- Vedoucí: prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., doc. PhDr. Josef Konečný, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíDoktorský studijní program / obor:
Psychologie / Sociální psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace ve speciální třídě mateřské školy Duha Praha 5
Klára Kajerová -
Interprofesní komunikace ve škole
Lukáš STIBOR -
Využití alternativní a augmentativní komunikace v hudební výchově ve speciální škole
Monika SCHMIDOVÁ -
Komunikace ve školním prostředí
Kristýna Kramperová -
Snížení stresu učitelů prostřednictvím víceúrovňové komunikace ve vybrané škole
Radana Hlávková -
Komunikace s dětmi s odlišným mateřským jazykem ve vybrané mateřské škole. Případová studie.
Aneta Kabeláčová -
Alternativní a augmentativní komunikace ve speciálních školách
Kateřina HOLUBOVÁ -
Syndrom vyhoření učitelek v mateřských školách v závislosti na sociálním klimatu pedagogického sboru
Daniel Procházka