Možnosti logopedické prevence u dětí v běžné mateřské škole – Bc. Veronika Koutníková
Bc. Veronika Koutníková
Master's thesis
Možnosti logopedické prevence u dětí v běžné mateřské škole
Possibilities of speech therapy prevention in Kindergarten
Abstract:
Diplomová práce se zabývá překladem francouzské publikace Recueil d´activités de stimulation du langage pour les enfants de 0 à 5 ans a náslené analýze možností využití vybraných přístupů v českém prostředí. Obsah práce je rozdělen na dvě části. Část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. První kapitola se věnuje tématům jazyk, řeč, komunikace a narušená komunikační …moreAbstract:
Diploma thesis deals with the translation of the French publication Recueil d'activités de stimulation du langage pour les enfants de 0 à 5 ans and subsequently analysis of the possibilities of using selected approaches in the Czech environment. The content of the thesis is divided into two parts. The theoretical part and the empirical part. The theoretical part consists of three chapters. The first …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hmzyh/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Theses on a related topic
-
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
English Language Learning and Speech Problems in Czech Young Learners as Viewed by Speech Therapists
Monika Smetanová -
Narušená komunikační schopnost při psychotickém onemocnění - možnosti logopedické intervence
Zuzana Vihanová -
Dlouhodobá logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností
Lenka Hasalová -
Metody a prostředky intervence narušené komunikační schopnosti v rodinném prostředí u dětí s mentálním postižením
Simona COUBALOVÁ -
Rozvoj komunikační schopnosti a intervence případných narušení u žáků na základní škole speciální
Julie ZDRÁHALOVÁ -
Plán prevence narušené komunikační schopnosti v mateřských školách
Kamila Večeřová -
Hodnocení očekávaných výstupů vzdělávací podoblasti „Jazyk a řeč“ u předškolních dětí v logopedické třídě
Lucie Smolinská