Implementace systému pro procedurální generování herního obsahu – Zbyněk Zelinka
Zbyněk Zelinka
Master's thesis
Implementace systému pro procedurální generování herního obsahu
Implementation of procedural content generation system for games
Abstract:
Tématem této diplomové práce je rozbor procedurálního generování obsahu (PCG) v prostředí vývoje her. Nejprve je vysvětlen fundamentální princip tohoto přístupu včetně výčtu nejznámějších používaných metod. Dále je analyzováno a zhodnoceno využití toho-to přístupu ve vybraných hrách. Druhá část práce se věnuje popisu procesu vývoje para-metrizovatelného nástroje pro generování dvourozměrných herních …moreAbstract:
The topic of this master’s thesis is procedural content generation (PCG) in game devel-opment. First, the fundamental principle is explained and a list of best known methods is presented. Then, usage of this approach in selected games is analyzed and evaluated. Sec-ond part of this thesis describes the process of developing a parameterizable tool for pro-cedural generation of two dimensional levels …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79807
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2020
- Supervisor: Jarmila Pavlíčková
- Reader: David Král
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79807
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie