Veronika Raková
Master's thesis
Analýza obchodního konceptu společnosti IKEA
Retail concept analysis of the IKEA Company
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat obchodní koncept společnosti IKEA Group. Teoretická část se zabývá obchodními koncepty obecně, trendy, které na něj v současné době mají podstatný vliv, a zemí původu společnosti -- Švédskem. Praktická část analyzuje tři hlavní pilíře obchodního konceptu - katalog, prodejnu a webové stránky. Dále analyzuje marketingové nástroje firmy, obchodní známku, autorská …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to analyse the retail concept of the IKEA Group. The theoretical part focuses on retail concepts in general, trends which are currently having a significant influence on retail concepts and the country of company's origin -- Sweden. The practical part analyses three main pillars of its retail concept -- catalogue, store and web site. Further it analyses Company's marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/26991
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2011
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/26991
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Návrh Retail Business DSS
Daniel Mašek -
Koncept Fair Trade a jeho možnosti v prostředí maloobchodu na území České republiky
Jirušková Jirušková -
Crisis as tool to grow in retail
Kasymgalieva Kasymgalieva