Romský žák očima učitelů na základní škole – Mgr. Martina Mozgová
Mgr. Martina Mozgová
Master's thesis
Romský žák očima učitelů na základní škole
Teachers Perception of Roma Student in Primary School
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na romského žáka na základní škole z pohledu učitele. Teoretická část se zabývá historií Romů, rodinou, kulturou, jazykem a romským žákem. Stěžejním pro mě bylo vyjádření ombudsmana JUDr. Pavla Varvařovského, který ve svém výzkumu uvedl faktory, přispívající k identifikaci a rozpoznání lidských skupin jako odlišných. V praktické části se snažím popsat, jak romského žáka …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on teachers´ perception of Romany student in primary school. The theoretical part deals with the history, culture, language and development of Romany family in the 20th century in our country. The main concept of my thesis is based on JUDr. Pavel Varvařovsky’s survey. Ombudsman introduced factors that contribute to identification of Romany pupil. The practical part is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eeipc/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2013
- Supervisor: Mgr. Monika Tannenbergerová, DiS.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Motivation of Romany pupils for learning English during contact and distant lessons
Ondřej Zapletal -
Využití knih Romany Suché při výuce českého jazyka, literatury a slohu na 1. stupni základních škol
Zdenka KALLEROVÁ -
Vybrané aspekty životního stylu učitelů 1. stupně základní školy
Romana Hlavizňová -
Příroda jako inspirace pro výtvarné tvoření na 1. stupni základní školy
Romana Zemanová -
Problematika netolismu a jeho prevence u žáků 2. stupně základní školy
Romana Carbolová -
Admission of Romany children to the first class of the basic school from their teachers point of view
Aneta Macíková -
Porovnání vývoje představ žáků o geometrických pojmech v průběhu základní školy z České republiky a švédské školy
Romana Hodkova -
Využití Photovoice ve výuce geografie na základní škole
Roman Zrůst