Bc. Kateřina Kycltová

Master's thesis

Sociální marketing: Reklama jako možnost řešení soudobých společenských problémů

Social Marketing: Advertising as a Possible Solution to Contemporary Social Problems
Abstract:
Diplomová práce se zabývá ve své teoretické části výkladem pojmu sociální marketing. Předkládá historické souvislosti jeho vzniku a jeho následný vývoj do současnosti. Ve své další části porovnává komerční a sociální reklamy, které mají stejnou tematiku, liší se však svým účelem. Ústředním motivem je zde zjištění, zda se sociální reklamy liší svou formou od běžných, komerčních reklam. V praktické části …more
Abstract:
This thesis deals with the theoretical interpretation of the concept of social marketing. It presents the historical context of its creation and its subsequent development up to the present. The next section compares commercial and social ads that have the same theme, but differ in their purpose. The central motive is to determine whether social advertising differs in form from conventional, commercial …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2014
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní