Chování spotřebitele ve vztahu k udržitelným retailovým firmám – Bc. Tereza Koubková
Bc. Tereza Koubková
Master's thesis
Chování spotřebitele ve vztahu k udržitelným retailovým firmám
Consumer behaviour in relationship with sustainable retail companies
Abstract:
Cílem diplomové práce je popsat chování spotřebitele ve vztahu k udržitelným retailovým firmám a na základě analýzy dotazníkového šetření navrhnout doporučení pro retailery. Teorecitká část pojednává o retailu, společenské odpovědnosti a zeleném zákazníkovil. Dále o udržitelnosti a jejích pilířích, zero waste a udržitelnými firmami v retailu. Praktická část analyzuje výsledky dotazníkového šetření …moreAbstract:
The main focus of this thesis is to describe consumer purchasing behavior in relation to sustainable retail companies based on the analysis of a questionnaire survey to propose recommendations for retailers. The theoretical part deals with retail, corporate social responsibility and green consumers. Furthermore, sustainability and its pillars, concept of zero waste and sustainable companies in retail …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 1. 2021
Thesis defence
- Date of defence: 17. 2. 2021
- Supervisor: Ing. Eva Jaderná, Ph.D.
- Reader: Hana Volfová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Master programme / specializace:
Economics and Management / International Marketing
Theses on a related topic
-
Sustainable Closed-Loop Supply Chains in Beer Industry
Petr Pokorný -
Udržitelné balení a chování spotřebitelů
Silvia Harajdová -
What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion?
Dorota Cikánová -
The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour.
Zuzana Štěpánková -
Udržitelné produkty a chování spotřebitele
Karolína Nohejlová -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Consumer perception of green marketing in fast fashion
Natalia Lyskova -
Podmienky pri zakladaní a prevádzkovaní zero waste reštaurácie na Slovensku
Dorota Hríbiková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights