Editor strunových soch ve virtuální realitě – Bc. Martin Bezděka
Bc. Martin Bezděka
Master's thesis
Editor strunových soch ve virtuální realitě
String Sculptures Editor in Virtual Environment
Abstract:
Obsahem této práce bylo vytvoření editoru strunových soch ve virtuální realitě. Editor byl implementován jako rozšíření systému pro virtuální realitu VRECKO. Poskytuje jak možnost interaktivního návrhu strunové sochy včetně volby estetických parametrů, tak ověření realizovatelnosti sochy pomocí fyzikální simulace. V rámci této práce byla také vytvořena knihovna pro generování obecných tažených povrchů …moreAbstract:
The aim of this thesis was to develop String Sculptures Editor in virtual environment. Editor was implemented as a plug-in for the VRECKO framework. It provides both the ability to interactively design string sculptures, including the choice of aesthetic parameters, and to test the feasibility of these sculptures by physical simulation. As part of this work, a library for generating general sweep surfaces …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z4mjv/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
- Reader: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Graphics
Theses on a related topic
-
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Gabriela Pacáková -
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Vojtěch Grünseisen