Jitka Janatová

Bachelor's thesis

Pygmejové a Masajové - Srovnání života afrických kmenů

Pygmies and Masai - the Comparison of Life of African Tribes
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na kulturu dvou afrických kmenů, Pygmejů a Masajů. Zabývá se popisem jejich kulturních zvyků a způsobů života. Úvod práce charakterizuje základní pojmy z oblasti antropologie. Před popisem jednotlivých kultur jsou stručně charakterizovány oblasti Afriky, kde Pygmejové a Masajové žijí. Poté následují části, kde jsou popisovány jednotlivé části kultury obou kmenů. Podrobněji …more
Abstract:
Bachelor work focuses on he comparison of the two cultures of African tribes, the Pygmies and the Maasai. It desribes their cultural habits and ways of life. The introduction describes the basic concepts of the anthopology. Before describing individual cultures ar briefly described areas of Africa, where the Pygmies and the Maasai live. The follow the part, where the individual parts are described …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2014
Accessible from:: 15. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2015
  • Supervisor: prof. PhDr. Bohumil Nuska, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Janatová, Jitka. Pygmejové a Masajové - Srovnání života afrických kmenů . Liberec, 2014. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.12.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 12. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Bachelor programme / field:
Geography / GE-HU

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.