Attila Zinčak

Bachelor's thesis

Interaktivní příběh - visuální novela

Interactive Story - Visual Novel
Abstract:
Výsledkem této bakalářské práce je autorský interaktivní příběh, který je hratelný na počítači, doplněný o vlastní fotografie, cinemagrafy a krátká videa. Teoretická část zkoumá vznik, vývoj a rozšíření po světě tzv. japonských i západních vizuálních novel, her, kde je hráč především čtenářem, ale svými rozhodnutími ovlivňuje větvící se děj.
Abstract:
The result of this bachelor's thesis is an authorial interactive story, that can be played on computer, from my own photographs, cinemagraphs and short videos. The theoretical part examines the origin, development and spread around the world of so-called Japanese and Western visual novels, games where the player is primarily a reader, but his decisi-ons influence the branching plot.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: MgA. Bohuslav Stránský

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Zinčak, Attila. Interaktivní příběh - visuální novela. Zlín, 2020. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Visual Arts / Multimedia and Design - Digital Design