Camille Saint-Saëns a Vincent d'Indy, Gabriel Fauré a Maurice Ravel, Claude Debussy - generační a osobnostní odlišnosti v nahlížení na nacionalismus a vlastenectví ve francouzské hudbě za první světové války u vybraných předních francouzských komponistů – BcA. Mgr. Patrik Červák
BcA. Mgr. Patrik Červák
Diplomová práce
Camille Saint-Saëns a Vincent d'Indy, Gabriel Fauré a Maurice Ravel, Claude Debussy - generační a osobnostní odlišnosti v nahlížení na nacionalismus a vlastenectví ve francouzské hudbě za první světové války u vybraných předních francouzských komponistů
Camille Saint-Saëns and Vincent d'Indy, Gabriel Fauré and Maurice Ravel, Claude Debussy - generational and personal differences in understanding nationalism and patriotism inside French music during the Great War
Anotace:
Tento text se zabývá hudebním nacionalismem u vybraných francouzských komponistů v průběhu první světové války. Předmět této práce je vyhledání a zejména analyzování hudebních prostředků, pomocí kterých daní autoři plnili válečný stereotyp o francouzském národním umění. Hypotéza diplomního úkolu předpokládá přítomnost hudebního nacionalismu u vybraných skladatelů, ale také určitou podobnost jejich …víceAbstract:
This text deals with musical nationalism in works of selected French composers during the First World War. The object of this work is to locate and, in particular, to analyze the musical means by which the composers fulfilled the wartime myth of French national art. The hypothesis of this task assumes the presence of musical nationalism in the works of selected composers, but also a certain similarity …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/a1h6t/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2022
- Vedoucí: PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
- Oponent: prof. Mgr. Jan Zbavitel
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ČERVÁK, Patrik. \textit{Camille Saint-Sa\"ens a Vincent d'Indy, Gabriel Fauré a Maurice Ravel, Claude Debussy - generační a osobnostní odlišnosti v nahlížení na nacionalismus a vlastenectví ve francouzské hudbě za první světové války u vybraných předních francouzských komponistů}. Online. Diplomová práce. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, Hudební fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/870r4l/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/a1h6t/
Janáčkova akademie múzických umění
Hudební fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Dirigování orchestru
Práce na příbuzné téma
-
Francouzská hudba a komorní fagotová díla francouzských skladatelů 20. století
Jan Hudeček -
Fagot ve francouzské hudbě první poloviny 20. století
Kateřina Krejčí -
Život a hudba Andrého Joliveta
Antonios Akrivopoulos -
Violoncellové koncerty francouzských skladatelů 20. století
Petr BOTH -
Camille Saint-Saëns a jeho tvorba pro violoncello
Dora Hájková -
Hudební exoticismus a orientalismus v Saint-Saënsově písňovém cyklu Mélodies Persanes
Veronika DIVÍNOVÁ -
Ekonomická diplomacie v rámci vztahů ČR a Francie
Andrea Horníčková -
Regulace muslimského zahalování v sekulární Evropě: Případ Itálie a Francie.
Kamila Abbasi