Reflexe procesu budování autority u začínajících učitelů – Bc. Monika Vlková
Bc. Monika Vlková
Master's thesis
Reflexe procesu budování autority u začínajících učitelů
Reflection on authority building proces of beginning teachers
Abstract:
Teoretická část práce se zabývá pojmem autorita ve školství, jeho významem i důležitostí. Dále se zabývá také způsoby, kterými lze autoritu posílit nebo naopak oslabit ze strany začínající učitelů. Jednou z důležitých součástí učitelovy práce je budování jeho autority, ať už záměrné či nezáměrné. Autorita začínajícího učitele potvrzuje jeho postavení a zároveň mu umožňuje správně vykonávat jeho práci …moreAbstract:
The theoretical part of the diploma thesis deals with the term authority in the education, both its meaning, significance and its importance. Moreover, the thesis describes ways to the commencing teachers’ authority make stronger and on the other hand ways to weaken it. One of the most important beginner teacher’s ability is to build their authority, both intentional and unintentional. The teacher …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 6. 2015
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM3959
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2015
- Supervisor: Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Daniela Vrabcová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Učitelství pro střední školy / Učitelství pro střední školy - základy společenských věd, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - francouzský jazyk a literatura
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights