Historie a vývoj počítačové hry Mafia: The City of Lost Heaven – Bc. Roman Vanke
Bc. Roman Vanke
Bachelor's thesis
Historie a vývoj počítačové hry Mafia: The City of Lost Heaven
The origin and history of Mafia: The City of Lost Heaven
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na historii a vývoj počítačové hry Mafia: The City of Lost Heaven. Cílem práce je zjistit jak probíhal proces návrhu a vývoje počítačové hry Mafia: The City of Lost Heaven. Ve teoretické části práce rozebírám žánry a dělení počítačových her, poté za pomoci vývojářského deníku a dalších internetových zdrojů zkoumám, jak se okolo hry komunikovalo a kde se dali o hře zjistit …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the history and development of the computer game Mafia: The City of Lost Heaven. The aim of the work is to find out how the process of design and development of the computer game Mafia: The City of Lost Heaven took place. In the theoretical part of the work, I analyze the genres of computer games, then with the help of a developer's diary and other Internet resources …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nfdbf/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2021
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Soundwalking ve virtuálním prostředí digitálních her a jeho možnosti podoby pro virtuální město Lost Heaven české hry Mafia
Kristýna Mechová -
Komparativní analýza her Mafia: The City of Lost Heaven a Mafia: Definitive Edition
Daniel Jarocký -
Simulating game worlds using cellular automata
Tomáš Pagáč -
Interconnection of Unity Game Engine and Newgrounds Online Service
Tomáš Ježek -
Motor Imagery based Brain-Computer Interface used in a simple Computer Game
Michal Hlinka -
The Use of Phrasal Verbs in the Computer Game "Grand Theft Auto: San Andreas"
Vladislav Belev -
Počítačová hra - Skákací hra pomocí Pygame
Ondřej NEČESANÝ -
Speech Act Analysis in 'Life is Strange 2' Computer Game
Vladislav Belev