Strategie učení francouzštině jako cizímu jazyku na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně – Mgr. Markéta Koudelková
Mgr. Markéta Koudelková
Master's thesis
Strategie učení francouzštině jako cizímu jazyku na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně
Learning Strategies of French as Foreign Language at French Upper Secondary Comprehensive School GML in Brno
Abstract:
Diplomová práce „Strategie učení francouzštině jako cizímu jazyku na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně“ zkoumá používání strategií učení na dvojjazyčné francouzsko-české sekci gymnázia na základě klasifikace strategií Rebeccy Oxfordové (1990) a jejího inventáře strategií SILL (1990), který byl společně s doprovodným dotazníkem použit pro diagnostiku používání strategií. Práce je rozdělena na tři části …moreAbstract:
This Diploma thesis „French language learning strategies as a foreign language at Matyáš Lerch Grammar School“ examines the application of learning strategies at French-Czech bilingual section of the grammer school. The research is based on Rebecca Oxford's strategy classification and her SILL inventory (1990), that is jointly with the supporting questionnaire used for the assessment of strategy usage …moreKeywords
strategie učení francouzština jako cizí jazyk používání strategií paměťové kognitivní kompenzační afektivní metakognitivní sociální strategie proměnné ovlivňující používání strategií foreign language learning strategies French as a foreign language use of strategies memory kognitive compensation metacognitive affective social learning strategies variables affecting the use of strategies
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nnotv/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2009
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOUDELKOVÁ, Markéta. \textit{Strategie učení francouzštině jako cizímu jazyku na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/88fsdb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
Reading in English as a foreign language in deaf university students
Jitka Sedláčková -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ -
Význam zahraničních výjezdů žáků základních škol pro rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Německý jazyk jako další cizí jazyk.
Štěpánka Fráňová