Bc. Michaela Tereková

Bachelor's thesis

Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu – senioři

The Instruments of Marketing Communications for Selected Target Group – Seniors
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na prostředky marketingové komunikace působící na cílový segment seniorů. Práce definuje marketingové prostředky jako takové. Práce poukazuje na demografické změny České společnosti. Charakterizuje segment seniorů, jejich životní styl, trávení volného času. Zaměřuje se na média a nakupování ve spojitosti se seniory. Prostřednictvím empirického šetření zkoumá prostředky …more
Abstract:
Bachelor's thesis focuses on the means of marketing communication operating on the target segment of the elderly. The work defines marketing resources as such. The work highlights the demographic changes of Czech society. It characterizes the segment of the elderly, their lifestyle, the digestion of leisure time. It focuses on media and shopping in connection with the elderly. Through an empirical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní