Tomáš Huťťan

Master's thesis

Vývoj pozice prémiových a luxusních automobilových značek na českém trhu

Analysis of the position of premium and luxury car brands on the Czech market
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení prémiových značek automobilů na českém trhu z hlediska vývoje tržního podílu a image u jejich cílových skupin. Diplomová práce je rozdělena na osm kapitol. První kapitola shrnuje podstatu marketingu a popisuje proces strategického marketingu. Druhá kapitola charakterizuje jednotlivé nástroje marketingového mixu. Třetí kapitola vedle základní definice značky specifikuje …more
Abstract:
Goal of my diploma thesis is evaluation of premium car brands on the Czech market in terms of market share and image among the target group. The thesis is divided into eight chapters. First chapter is focused on basic marketing terminology and strategic marketing. Second chapter describes marketing mix in detail. Third chapter defines brand, specifies differences between premium and luxury brand, summarizes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2016
  • Supervisor: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49641

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod