Vývoj pozice prémiových a luxusních automobilových značek na českém trhu – Tomáš Huťťan
Tomáš Huťťan
Master's thesis
Vývoj pozice prémiových a luxusních automobilových značek na českém trhu
Analysis of the position of premium and luxury car brands on the Czech market
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení prémiových značek automobilů na českém trhu z hlediska vývoje tržního podílu a image u jejich cílových skupin. Diplomová práce je rozdělena na osm kapitol. První kapitola shrnuje podstatu marketingu a popisuje proces strategického marketingu. Druhá kapitola charakterizuje jednotlivé nástroje marketingového mixu. Třetí kapitola vedle základní definice značky specifikuje …moreAbstract:
Goal of my diploma thesis is evaluation of premium car brands on the Czech market in terms of market share and image among the target group. The thesis is divided into eight chapters. First chapter is focused on basic marketing terminology and strategic marketing. Second chapter describes marketing mix in detail. Third chapter defines brand, specifies differences between premium and luxury brand, summarizes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49641
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49641
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace luxusních automobilů
Tomáš Peteřík -
Projekt marketingové komunikace značek luxusních automobilů
Hieu NGUYEN THANH -
Specifika komunikačního mixu v integrované marketingové komunikaci v potravinářství
Andrea Lundáková -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Brand & Corporate Identity pro značku High & Focused
Alfred Czital -
Budování brand identity v oblasti kreativních služeb
Jakub Žďárský -
Návrh brand identity pro Biatlon do obýváku
Josef Cach -
Brand identity
Vojtěch Vejlupek