Filip Šlampa
Bachelor's thesis
Marketingová komunikace - product placement
Marketing communication – product placement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nástroje marketingové komunikace product placementem, který se v posledním desetiletí těší významné oblibě u zadavatelů reklamy. Hlavním cílem práce je zhodnocení účinnosti product placementu v českém prostředí a jeho vlivu na zákaznické chování. K dílčím cílům patří zpracování teoretických východisek marketingového nástroje product placement, jeho definice …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the issue of marketing communication tool product placement, which in the last decade has enjoyed significant popularity among advertisers. The main objective of the thesis is to evaluate the effectiveness of product placement in the Czech environment and its impact on customer behaviour. The sub-objectives include the elaboration of theoretical background of the marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠLAMPA, Filip. \textit{Marketingová komunikace - product placement}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/89xkvv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Product placement v české audiovizuální tvorbě, jeho klady a zápory
Juraj Pilát -
Zkoumání a vyhodnocování účinnosti product placement ve vybraném filmu
David Barthell -
Product placement jako nová forma komerční komunikace
Richard Unruh -
Efektivita product placementu, jakožto marketingového nástroje, v českém filmu
Matyáš Bulín -
Efektivnost product placementu v procesu rebrandingu
Barbora Kailová -
Studie (účinnosti) product placementu v online hrách s využitím eye trackingu
Alice Paštiková -
Účinnosť využitia product placementu v médiách
Miriam Klučincová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights