Zuzana KRIESMANOVÁ

Master's thesis

Deutsche und tschechische Werbespots internationaler Unternehmen - Eine kontrastive Untersuchung

German and Czech commercials from international companies - contrastive research
Abstract:
The objective of the diploma thesis is a lexical analysis of TV commercials created by international corporations. The analysis applies the contrastive perspective. The commercials are chosen from three different areas - drugstore, technology, and grocery. The selected companies which commercials are to be analysed operate in Germany as well as in the Czech Republic. Moreover, the advertisements are …more
Abstract:
Cílem této diplomové práce je jazyková analýza televizních reklam mezinárodních společností z kontrastivního hlediska. Reklamy jsou vybrány ze třech rozdílných oblastí, a to drogerie, technika a potraviny. Jde o reklamy společností, které fungují jak v Německu, tak v České republice a pro jejich reklamu byla použitá stejná videonahrávka. Jazyk je zkoumán z lexikálního hlediska a s důrazem na internacionalismy …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 10. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Dr. phil. Georg Schuppener

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KRIESMANOVÁ, Zuzana. Deutsche und tschechische Werbespots internationaler Unternehmen - Eine kontrastive Untersuchung. Ústí nad Labem, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / UNJL JO KS

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.