Souměrnost rovinných útvarů na 1. stupni ZŠ – Mgr. Kateřina Psotová
Mgr. Kateřina Psotová
Master's thesis
Souměrnost rovinných útvarů na 1. stupni ZŠ
Symmetry of Planar Shapes at Primary School
Abstract:
Diplomová práce „Souměrnost rovinných útvarů na 1. stupni ZŠ“ pojednávající o symetriích se skládá ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojmy nutné k pochopení shodných zobrazení v rovině (identita, translace, rotace, středová a osová souměrnost, posunutá souměrnost) a prostoru, dále také zakotvení tohoto učiva v Rámcovém vzdělávacím programu. Praktická část je věnována návrhu projektu týkajícího …moreAbstract:
Diploma thesis „Symmetry of Planar Shapes at Primary School“ dealing with symmetries consists of two parts. The theoretical part describes the concepts necessary for understanding identical projection in plain (identity, rotation, symmetries, etc.) and space, and also its embodiment in Framework Education Programme for Basic Education. The Practical part is devoted to a suggestion of a project dealing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gtrzi/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2012
- Supervisor: RNDr. Milena Vaňurová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Mempolis: Game-Based Learning System for Primary School Computer Science Education
Valérie Taftová -
Urban environmental education in primary school: Comparative case study in Prague and Hanoi
Phuong Thanh Dang -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Kultura v letech 1918-1948 jako reakce na politickou situaci v Československu a její využití v hodinách vlastivědy na 1. stupni ZŠ
Helena STOUPOVÁ -
Porovnání proporcionálního zastoupení časové dotace vyučovaných předmětů v rámci studia učitelství pro 1. stupeň ZŠ na VŠ a v rámci výuky na 1. stupni ZŠ
Pavel KŘIVAN