Darina Weberová

Bachelor's thesis

Pozice nadaného žáka v třídním kolektivu

Position of a Gifted Child in the Classroom
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v prostředí třídního kolektivu na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá definicemi nadání, charakteristikami nadaného dítěte, kladnými i negativními projevy chování, sociálním statusem. V praktické části jsou sociometrickou metodou zjišťovány pozice nadaných dětí ve třídě. Zaměření je na zjišťování shod nebo rozdílů v postavení …more
Abstract:
Bachelor´s work is about gifted child in class at the elementary school.The theoretic part occupays with definitions of talent,characteristic of gifted child, positive and negative manifestations of behaviour and with social status.The practical part ascertains the position of gifted child in class by various methods. It concentrate to ascertain agreements and differences in position of gifted child …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 30. 4. 2014

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Weberová, Darina. Pozice nadaného žáka v třídním kolektivu. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe