Tomáš Adamec

Bachelor's thesis

Úloha agentury CzechTrade při vstupu českých subjektů na polský trh

Assistance of Export promotion agency CzechTrade while entering Polish market
Abstract:
Účelem práce je popsat proces vstupu českého podnikatelského subjektu na polský trh za pomocí agentury CzechTrade. V rámci práce je popsán proces spolupráce mezi zahraniční kanceláří agentury, centrály a klientem během plnění zakázky. První kapitola nabízí analýzu podnikatelského prostředí v Polsku se zaměřením na ekonomickou, legislativní a politickou situaci v zemi. Ve druhé kapitole je stručně popsán …more
Abstract:
The purpose of this thesis is to describe the process of expanding of the Czech company to Polish market with assistance of Export promotion agency CzechTrade. Thesis is analysing the cooperation among the foreign office of the agency, headquarters and client. In the first chapter, the Polish market is described in terms of economical, legal and political features. The second chapter covers the history …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 2. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2014
  • Supervisor: Františka Müllerová
  • Reader: Adam Suchanek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/41280