Úloha agentury CzechTrade při vstupu českých subjektů na polský trh – Tomáš Adamec
Tomáš Adamec
Bachelor's thesis
Úloha agentury CzechTrade při vstupu českých subjektů na polský trh
Assistance of Export promotion agency CzechTrade while entering Polish market
Abstract:
Účelem práce je popsat proces vstupu českého podnikatelského subjektu na polský trh za pomocí agentury CzechTrade. V rámci práce je popsán proces spolupráce mezi zahraniční kanceláří agentury, centrály a klientem během plnění zakázky. První kapitola nabízí analýzu podnikatelského prostředí v Polsku se zaměřením na ekonomickou, legislativní a politickou situaci v zemi. Ve druhé kapitole je stručně popsán …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to describe the process of expanding of the Czech company to Polish market with assistance of Export promotion agency CzechTrade. Thesis is analysing the cooperation among the foreign office of the agency, headquarters and client. In the first chapter, the Polish market is described in terms of economical, legal and political features. The second chapter covers the history …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 2. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/41280
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2014
- Supervisor: Františka Müllerová
- Reader: Adam Suchanek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/41280
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Ekonomická diplomacia Českej republiky a Španielska - rola agentúr na podporu exportu
Monika Chovancová -
Vývoj objemu finančních prostředků směřujících na podporu sportu v rámci rozpočtové kapitoly Národní sportovní agentura.
Jan Tůma -
Expansion to foreign market
Viktoriia Naumenko -
Podnikatelský záměr vstupu podniku na zahraniční trh- export
Aneta Rysová -
Podnikatelský záměr vstupu podniku na zahraniční trh- export
Marek Červený -
Export to Vietnamese market: barriers and risks
Martin Pham Le -
Příprava e-shopu na expanzi na nový trh
David Lipka -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský