Dominika Pokorná
Bachelor's thesis
Čínská obchodní etiketa
Chinese business etiquette
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá čínskou obchodní etiketou. Hlavním cílem mé bakalářské práce je charakterizovat prvky typické pro čínskou etiketu během obchodních jednání. První kapitola definuje pojem obchodní etiketa a poté se věnuje základním charakteristikám Číny, konkrétně geografickým podmínkám, historii země, demografickým údajům, politickému režimu a náboženství. Také definuje dimenze národních …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the Chinese business etiquette. The main objective of my bachelor thesis is to characterize typical segments of chinese etiquette during business negotiations. The first chapter defines the term business etiquette and characterizes China, specifically geographic conditions, history of the country, demographic data, political system and religion. It also defines the cultural …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/54482
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2016
- Supervisor: Františka Müllerová
- Reader: Jan Bejkovský
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/54482
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
COVID-19 and international business negotiation tendencies of Negotiators: A comparative study of face-to-face negotiation versus video negotiation
Niko August Nyman -
Linguistic Means in Business Negotiation
Hana ŘIČÁNKOVÁ -
Strategies and Tactics of Effective Business Negotiation
Martina KOLMAČKOVÁ -
Cross - cultural differences in business negotiation process: Case study Russia, China, USA.
Veronika Makarenko -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Nikola Pikhartová -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Eliška Divišová -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Věroslav Ježek -
Vliv kulturních specifik na mezinárodní obchodní jednání. Čínské obchodní jednání
Jitka Odehnalová