Petra Semonská

Bachelor's thesis

Inductive approach in teaching grammar in English

Inductive approach in teaching grammar in English
Abstract:
This bachelor thesis deals with the inductive approach to teaching grammar in English and it is divided into two parts. The inductive approach is based on constructivism and a learner-centred approach, so these terms are first discussed. Next, the learner is examined from the psychological and pedagogical point of view, then teaching grammar and finally the inductive approach to teaching grammar is …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje induktivnímu přístupu k výuce gramatiky v anglickém jazyce a je rozdělena na dvě části. Induktivní přístup vychází z konstruktivismu a z přístupu orientovaného na žáka, a proto jsou nejdříve tato teoretická východiska projednávána. Dále je popsán žák z psychologického a pedagogického hlediska, poté výuka gramatiky, a nakonec induktivní přístup k výuce gramatiky. Praktická …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Semonská, Petra. Inductive approach in teaching grammar in English. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education