Ing. Jan Bors

Bachelor's thesis

Tetování jako módní fenomén

Tattoos as a fashion phenomenon
Abstract:
Bakalářská práce se snaží poukázat na tetování jako na módní fenomén, ukazuje postoje a vnímání tetování jako stigmatu, osobní identity, ale i umění. Problémem je tedy především rozporuplnost této problematiky, která za sebou má prudký vývoj, ale stále balancuje na hraně barbarského zvyku a novodobého módního vyjádření individuality. Zjišťujeme, že zatímco mladí lidé mají k tetování mnohem kladnější …more
Abstract:
Bachelor thesis tries to show the tattoo as a fashion phenomenon that shows the attitude and perception of tattoos as a stigma, way of personal identity and also as art. The problem therefore is contradictory to this issue, which have rapid development, but still teetering on the edge of a barbaric custom, and modern fashionable expression of individuality. We find that while young people have for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2010
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: Ing. Ondřej Pešek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic