The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey – František Hendl
František Hendl
Master's thesis
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
Vliv kulturních rozdílů na účinnost reklamních apelů v reklamách na sociálních sítích v případě generace Z z Česka, Finska a Turecka
Abstract:
Kulturní rozdíly byly vždy důležitým aspektem mezinárodní reklamy a kulturní hodnoty, které z těchto rozdílů vyplývají, jsou promítnuty do středobodu samotné reklamy – reklamních apelů. Přestože se již řada předcházejících prací zabývala účinností těchto appealů v mezikulturním prostředí v různých kontextech, přehled literatury v této práci odhalil chybějící zaměření na sociální média a generaci Z …moreAbstract:
The cultural differences have always been an important aspect of international advertising and the cultural values stemming from these differences have been found to be reflected in the centre-point of an advertisement – the advertising appeals. While there already have been number of studies examining the effectiveness of advertising appeals in cross-cultural setting in various contexts, the literature …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/94849
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2024
- Supervisor: Josef Taušer
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HENDL, František. \textit{The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/8edpuz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/94849
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Působení emocionálních apelů v sociální reklamě zaměřené na domácí násilí
Kristina Šlachtová -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Apely v televizní reklamě
Lenka Sedláčková -
The impact of reputation on Chinese and Czech Generation Z buying decisions
Wei Sun -
Současná média očima generace Z, Rozhodnutí
Dimitra Papadopoulu -
Využívání sociálních sítí u generace Z
Leona Martínková -
Selekce mediálních komunikátů generace Z s důrazem na reklamu
Eva Tomanová -
Digitální marketing na sociálních sítích a jeho vliv na spotřebitelské chování generace Z
Vilém Kopal