František Hendl

Master's thesis

The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey

Vliv kulturních rozdílů na účinnost reklamních apelů v reklamách na sociálních sítích v případě generace Z z Česka, Finska a Turecka
Abstract:
Kulturní rozdíly byly vždy důležitým aspektem mezinárodní reklamy a kulturní hodnoty, které z těchto rozdílů vyplývají, jsou promítnuty do středobodu samotné reklamy – reklamních apelů. Přestože se již řada předcházejících prací zabývala účinností těchto appealů v mezikulturním prostředí v různých kontextech, přehled literatury v této práci odhalil chybějící zaměření na sociální média a generaci Z …more
Abstract:
The cultural differences have always been an important aspect of international advertising and the cultural values stemming from these differences have been found to be reflected in the centre-point of an advertisement – the advertising appeals. While there already have been number of studies examining the effectiveness of advertising appeals in cross-cultural setting in various contexts, the literature …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 9. 2024
  • Supervisor: Josef Taušer

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94849