Bc. Ondřej Vodička

Bachelor's thesis

Test teorií MMI a EMI v českém vysokoškolském prostředí

Test of MMI and EMI theories in the Czech university context
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje, jak se vzdělanostní expanze projevila na sociálních nerovnostech ve vysokoškolském vzdělávání. K objasnění této otázky jsou testované teorie maximálně udržované nerovnosti (MMI) a efektivně udržované nerovnosti (EMI). Tyto teorie řeší, zda je v udržení nerovností podstatná kvantitativní či kvalitativní dimenze vzdělávání. Ověřením těchto teorií se ukázalo, že v období vzdělanostní …more
Abstract:
The bachelor thesis analyses how educational expansion has affected social inequalities in higher education. To shed light on this question, the theories of maximaly maintained inequality (MMI) and effectively maintained inequality (EMI) are tested. These theories address whether the quantitative or qualitative dimension of education is important in sustaining inequalities. Validating these theories …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Ing. Tomáš Doseděl, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Světlana Nedvědová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií