Bc. Ondřej Vodička

Bachelor's thesis

Test teorií MMI a EMI v českém vysokoškolském prostředí

Test of MMI and EMI theories in the Czech university context
Anotácia:
Bakalářská práce analyzuje, jak se vzdělanostní expanze projevila na sociálních nerovnostech ve vysokoškolském vzdělávání. K objasnění této otázky jsou testované teorie maximálně udržované nerovnosti (MMI) a efektivně udržované nerovnosti (EMI). Tyto teorie řeší, zda je v udržení nerovností podstatná kvantitativní či kvalitativní dimenze vzdělávání. Ověřením těchto teorií se ukázalo, že v období vzdělanostní …viac
Abstract:
The bachelor thesis analyses how educational expansion has affected social inequalities in higher education. To shed light on this question, the theories of maximaly maintained inequality (MMI) and effectively maintained inequality (EMI) are tested. These theories address whether the quantitative or qualitative dimension of education is important in sustaining inequalities. Validating these theories …viac
 
 
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 5. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 18. 6. 2024
  • Vedúci: Mgr. Ing. Tomáš Doseděl, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Světlana Nedvědová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií