Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka – Bc. Marie Horáková
Bc. Marie Horáková
Master's thesis
Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka
Formative Assessment in Lower Secondary Education during the Lessons of the English Language
Abstract:
Předložená diplomová práce se věnuje formativnímu hodnocení žáků 2. stupně základní školy. První část práce poskytuje teoretický rámec formativního hodnocení, ale také hodnocení obecně. Tato část se dále zabývá vymezením pojmu formativní hodnocení, jeho podstatou, strategiemi, výhodami a také vztahem mezi formativním a sumativním hodnocením. Praktická část práce sestává ze tří částí, které reprezentují …moreAbstract:
This Master’s Thesis deals with formative assessment at lower secondary level. The first part of the thesis provides a theoretical framework for formative assessment and assessment generally. This part also defines the term formative assessment and it further concerns essence of formative assessment, strategies, advantages and also the relationship between formative and summative assessment. The practical …moreKeywords
školní hodnocení typy hodnocení funkce hodnocení formativní hodnocení sumativní hodnocení strategie formativního hodnocení výkony žáků cíle kritéria motivace school assessment types of assessment functions of assessment formative assessment summative assessment formative assessment strategies pupils’ performance aims criteria motivation
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f3dwh/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2015
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Zkušenosti se zaváděním formativního hodnocení v praxi na 2. stupni vybrané základní školy v hodinách českého jazyka
Simona Suchánková -
Zavádění formativního hodnocení na 2. stupni základní školy
Petra Srbová -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová -
Nicht das Ziel, sondern der Weg: Über formative Beurteilung im DaF Unterricht
Patrícia Ďuranová -
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Lucie Novotná -
Formative assessment and job satisfaction: teachers' perspective
Oldřiška Buchanan -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová -
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ