Bc. Marie Horáková

Master's thesis

Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka

Formative Assessment in Lower Secondary Education during the Lessons of the English Language
Abstract:
Předložená diplomová práce se věnuje formativnímu hodnocení žáků 2. stupně základní školy. První část práce poskytuje teoretický rámec formativního hodnocení, ale také hodnocení obecně. Tato část se dále zabývá vymezením pojmu formativní hodnocení, jeho podstatou, strategiemi, výhodami a také vztahem mezi formativním a sumativním hodnocením. Praktická část práce sestává ze tří částí, které reprezentují …more
Abstract:
This Master’s Thesis deals with formative assessment at lower secondary level. The first part of the thesis provides a theoretical framework for formative assessment and assessment generally. This part also defines the term formative assessment and it further concerns essence of formative assessment, strategies, advantages and also the relationship between formative and summative assessment. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2015
  • Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language