Lucie FRANCOVÁ

Master's thesis

Rebranding v segmentu alkoholických nápojů

Rebranding in the alcoholic beverages segment
Abstract:
Práce se zabývala redesignem značky v oblasti alkoholických nápojů. Jednalo se o českou značku Blend 42 Vodka, kterou vyrábí společnost Palírna U Zeleného stromu. Ta chce s vodkou expandovat do zahraničí, což je blokováno soudem se společností Bacardi kvůli podobnosti názvu s jejich vodkou Below 42. Proto se palírna rozhodla pro rebranding. Cílem práce bylo zjistit, jak a do jaké míry má být proveden …more
Abstract:
This theses dealt with rebranding in alcohol beverage industry. The brand was Blend 42 Vodka, which is produced by czech company Palírna U Zeleného stromu. The company wants to expand abroad with it. That is blocked by a lawsuit with Bacardi, due to the similarity of the name to their Vodka Below 42. Therefore, the distillery decided to rebrand. The aim of the work was to find out the method and depth …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Michaela Jánská, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FRANCOVÁ, Lucie. Rebranding v segmentu alkoholických nápojů. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Ing.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomická