Bc. Jan Svitavský

Master's thesis

Regulace reklamy na internetu

Advertising regulation on the Internet
Abstract:
Tématem diplomové práce je regulace reklamy na internetu. V teoretické části jsem se zaměřil zejména na vymezení a definice základních pojmů, které s touto problematikou souvisí, a to na obecné vymezení marketingu, reklamy jako takové, druhy reklam a komunikační nástroje, jejichž prostřednictvím je reklama šířena. Dále tato práce blíže rozebírá reklamu na internetu a její regulaci z pohledu práva v …more
Abstract:
Topic of the thesis is Regulation of Internet Advertisement. In theoretical part I focused on describing and defining terms related to this topic. Partciulary I focused on general definition of marketing, advertising itself, types of advertisement and communication tools used to spread advertisement. Further this thesis analyzes internet advertisement and its regulation by the Law of the Czech Republic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: Ing. Michaela Svitáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication