Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market – Svetlana Shumilova
Svetlana Shumilova
Bachelor's thesis
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Sociální a psychologické aspekty vlivu stereotypů na chování spotřebitelů na ruském trhu
Abstract:
Cílem bakalářské práce je prozkoumat sociologické a psychologické problémy stereotypu spotřebitelského chování na ruském trhu v rámci zkoumané skupiny, jejích kulturní aspekty a model spotřebitelského rozhodnutí v době seznámení se zbožím.Teoretická část dané práce bude založená na sociologických a psychologických teorii, marketingových výzkumu a konceptů, kulturních specifikách a jejích vlivů na lidé …moreAbstract:
The goal of this work is to explore the sociological and psychological problems of having stereotypes of behaviour on the Russian market in the study group, its cultural aspects, and the model consumer decision at the time of acquaintance with the goods.The theoretical part of this work will be based on sociological and psychological theories, marketing studies and concepts, cultural specifics, and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80217
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2020
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Alois Surynek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SHUMILOVA, Svetlana. \textit{Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/8i39d0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80217
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management/Business Administration / Corporate Finance and Management
Theses on a related topic
-
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu
Pavlína Valová