Aneta Lejčková

Bachelor's thesis

Apel strachu v reklamě

Fear appeals in advertising
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou emocionálních apelů, především apelu strachu, jakožto marketingového nástroje využívaného v pro-enviromentálních kampaních. V teoretické části bakalářské práce představuji pojmy emoce, strach a jejich využí-vání v reklamě, dále se blíže věnuji sociální reklamě, využitím strachových apelů v pro-environmentálních kampaních a jejich vlivem na změnu chování spotřebitele …more
Abstract:
This work deals with the issue of emotional appeals, especially the appeal of fear, as a marketing tool used in pro-environmental campaigns. In the theoretical part of this bachelor's thesis I introduce the concepts of emotions, fear and their use in advertising, I also focus on social advertising, the use of fear appeals in pro-environmental campaigns and their impact on changing consumer behavior …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2021
  • Supervisor: Klára Šimůnková
  • Reader: Michal Šimůnek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82534