Martin KLENER

Master's thesis

Vliv předškolního vzdělávání na výsledky dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí na 1. st. ZŠ

Impact of pre-school education on school results of socially-disadvantaged pupils at primary school.
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi předškolního vzdělávání v České republice, romskou menšinou na našem území a možnými příčinami neúspěchu romských žáků ve vzdělávání. Prezentuje výsledky průzkumu vlivu absolvování předškolního vzdělávání na výsledky vzdělávání na 1. stupni základní školy u dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Abstract:
This diploma thesis deals with the possibilities of preschool education in the Czech Republic, Roma minority at the area of the Czech Republic and possible reasons of their education failure. It presents the results of the research of impact of pre-school education on school results among socially-disadvantaged pupils at primary school.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 10. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Dagmar Kubátová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KLENER, Martin. Vliv předškolního vzdělávání na výsledky dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí na 1. st. ZŠ. Ústí nad Labem, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta