Konkurenční výhoda podniku - analýza vybraného podniku – Ing. Vladimír Demčík
Ing. Vladimír Demčík
Bachelor's thesis
Konkurenční výhoda podniku - analýza vybraného podniku
Competitive advantage of a company - an analysis of a selected company
Abstract:
The subject of the bachelor work „Competitive advantage of a company – analysis of a selected company“ is seeking of competitive advantage by using strategic analysis. Theoretical part is focused on forms of competition, competitiveness of a company and factors influencing it, competitve advantage and competitve strategies. Practical part consists of strategic analysis of analyzed company Surf Point …viacAbstract:
Predmetom bakalárskej práce „Konkurenčná výhoda podniku – analýza vybraného podniku“ je hľadanie konkurenčnej výhody prostredníctvom strategickej analýzy. Teoretická časť je zameraná na formy konkurencie, konkurencieschopnosť podniku a faktory, ktoré ju ovplyvňujú, konkurenčnú výhodu a konkurenčné stratégie. Praktickú časť tvorí strategická analýza spoločnosti Surf Point Media s.r.o., zhrnutie poznatkov …viacKľúčové slová
Konkurencia konkurencieschopnosť faktory konkurencieschopnosti konkurenčná výhoda konkurenčná stratégia strategická analýza interné a externé faktory SWOT analýza Competition competitiveness factors of competitiveness competitive advantage competitive strategy strategic analysis internal and external factors SWOT analysis
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sy3nb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 6. 2009
- Vedúci: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
- Oponent: Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / odbor:
Economy and Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
-
Comparing 2004 and 2014 Revolutions in Ukraine: Internal Factors and External Players
Ruslan Matsiievskyi -
Place Branding, an application to Sardinia. What is the perception of the brand and what is the difference between internal and external stakeholders?
Gian Mario Battaglia -
Faktory zvyšovania konkurencieschopnosti komerčnej banky
Renáta Káchová -
Analysis of competitiveness factors in selected European economies
Patrícia Košecová -
Faktory ovplyvňujúce konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov na zahraničných trhoch
Peter Smataník -
Improving the competitiveness of the organization in the field of telecommunications
Guram Turkiia -
Cultural and historical heritages as factors of economic competitiveness - Case study of France
Pierre-Louis Boussagol -
Competitiveness of Scandinavian Countries in World Market
Isha Dave