Bc. Eva Vašíčková

Master's thesis

Vliv nástrojů umělé inteligence na copywritingovou tvorbu reklamního obsahu a analýza povědomí o copywritingových nástrojích

The Impact of Artificial Intelligence Tools on Copywriting Content Creation and Analysis of Awareness of Artificial Intelligence Tools for Copywriting
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na vliv umělé inteligence (AI) na oblast copywritingu, zejména pak na tvorbu reklamních textů v České republice. V současném rychle se vyvíjejícím digitálním prostředí nelze opomíjet rostoucí trend užívání AI v oblastech tradičně spojených s lidskou kreativitou a dovednostmi. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a praktické. V teoretické části se zabývá …more
Abstract:
This thesis focuses on the influence of artificial intelligence (AI) on the field of copywriting, in particular on the creation of advertising texts in the Czech Republic. In today’s quickly evolving digital environment, we cannot ignore the growing trend of using AI in areas traditionally associated with human creativity and skills. This thesis consists of two main parts: theoretical and practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2024
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta