Ing. Martin Šikola

Master's thesis

Komunikace podniku ve vztahu ke sportu; přínosy pro podnik ze sponzoringu sportovních klubů

The company's communication in relation with the sports; the advantages of sponsoring the sports clubs
Abstract:
Tato práce se zabývá komunikací podniku ve vztahu ke sportovnímu sponzoringu. Zařazuje sponzoring do marketingu jako celku s cílem poukázat na nedůležitější výhody sponzorování především sportovních klubů. V teoretické části práce řeší význam sportu jako ekonomického fenoménu, sportovní produkty, obecné propojení firem se sportem apod. Dále pak sportovní zprávy, význam loga a sportovní idoly. Praktická …more
Abstract:
This thesis is focused on the company‘s communication in relation with the sports sponsoring. It inserts the sponsoring in the marketing complex with the target of pointing out the most important advantages of sponsoring the sports clubs especially. In the theoretical part is unrevealing the significance of sports as an economic phenomenon, the sports products, general interconnection between companies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Ing. František Nahodil, CSc.
  • Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance