Petr Kolář

Bachelor's thesis

Přímý prodej v ČR a ochrana spotřebitele

Direct selling in the Czech Republic and consumer protection
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice přímého prodeje. Cílem práce je vysvětlit principy, na kterých je tento obchodní model založen, objasnit jeho formy a průběh. Dále poukázat na přednosti a úskalí, která tuto prodejní metodu doprovázejí a vymezit ji vůči podvodným a neetickým podnikatelským aktivitám. Práce se zaměřuje také na oblast spotřebitelské ochrany a přibližuje regulační opatření ve světě …more
Abstract:
The thesis deals with the issue of direct seling. The aim is to explain principles of this business model, to clarify its forms and its manner of conduct. Further, to point out the advantages and risks that accompany this sales method and to define it against fraudulent and unethical business activities. The thesis also focuses on the area of consumer protection and describes regulatory measures in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 2014
  • Supervisor: Josef Malý
  • Reader: Radek Čajka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/41155

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod