Bc. Kristýna Žádníková

Master's thesis

Pedagogická praxe studentů Učitelství pro mateřské školy z pohledu fakultní učitelky

Practical Training of Preschool Education Students from the Viewpoint of Mentor Teachers
Abstract:
Předkládaná diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pregraduální přípravy učitelů, jejich osobnosti a kompetencí, systém pedagogických praxí a fakultního učitele, jakožto důležitou osobu při realizaci praktického výcviku studentů. Empirická část, která byla realizována metodami focus group a polostrukturovanými rozhovory, si klade za cíl zjistit pohled …more
Abstract:
The presented master thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part focuses on defining the undergraduate training of teachers, their personality and competences, the system of pedagogical practices and the faculty teacher as an important person in the implementation of practical training of students. The empirical part, which was carried out using focus group methods and semi-structured …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jana Vašíková, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Žádníková, Kristýna. Pedagogická praxe studentů Učitelství pro mateřské školy z pohledu fakultní učitelky. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe