Znalost českého pravopisu u žáků 2. stupně ZŠ – Barbora KŘEHLÍKOVÁ
Barbora KŘEHLÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Znalost českého pravopisu u žáků 2. stupně ZŠ
The knowledge of the Czech orthography of the second grade of primary school pupils
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výzkumem úrovně pravopisných znalostí u žáků 8. a 9. ročníků na ZŠ. Teoretická část pojednává o historickém vývoji českého pravopisu, výkladu pravopisných pravidel, charakteristice zkoumaných škol a výčtu jimi užívaných učebnic a učebních materiálů českého jazyka. Praktická část práce je věnována výzkumu znalostí jednotlivých pravopisných jevů u žáků 8. a 9. tříd na vybraných …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with the research level of spelling skills of pupils in 8th and 9th grades at the elementary school. The theoretical part deals with the historical evolvement of Czech spelling, grammatical interpretation of the rules and a list of educational materials and Czech language textbooks used at the surveyed primary schools. The practical part is devoted to the research of knowledge …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2015
Accessible from:: 7. 4. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 7. 5. 2015
- Supervisor: Mgr. Pavlína Kuldanová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KŘEHLÍKOVÁ, Barbora. Znalost českého pravopisu u žáků 2. stupně ZŠ. Ostrava, 2015. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 7.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 7. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / 3-ov-cj-12
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.