Nicole LOVÁSOVÁ

Bachelor's thesis

Klavírní tvorba P. I. Čajkovského se zaměřením na interpretační problematiku cyklu Roční doby

piano creation by Petr Iljic Tchaikovsky with a focus on the interpretation of the cycle of the seasons
Abstract:
V mé bakalářské práci se věnuji interpretační problematice cyklu Roční doby od P. I. Čajkovského. V této práci se zamýšlím nad interpretační problematikou tohoto cyklu z hlediska pedalizace, agogiky, práce s časem, druhem úhozu, dynamiky, pedalizace, práce s časem. Nejdříve přiblížím ruskou hudbu v 19. století a biografii P. I. Čajkovského, zejména se zaměřím najeho tvorbu. Cílem práce je komparace …more
Abstract:
In my bachelor thesis I deal with the interpretative issues of the cycle Seasons by P. Tchaikovsky. In this work I am thinking about the interpretation issues of this cycle in terms of pedalization, agogics, work with time, kind of stroke, dynamics. I will introduce Russian music in the 19th century and the biography of P. I. Tchaikovsky, especially his work. The aim of the thesis is to compare three …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Lenka Přibylová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LOVÁSOVÁ, Nicole. Klavírní tvorba P. I. Čajkovského se zaměřením na interpretační problematiku cyklu Roční doby. Ústí nad Labem, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / HV 1O 14

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.