Melissa Marie Young

Master's thesis

Consumer Identity

Consumer Identity
Abstract:
Chování spotřebitele - Cílem této práce je dokázat, že se spotřebitelé mýlí ve své domněnce, že si o svých nákupních krocích rozhodují jen oni sami. Ve skutečnosti jsou spotřebitelé na různých úrovních manipulováni obchodníky. Je to právě obchodník, který rozhodne, jaká spotřebitelská identita by měla být vytvořena. Obchodníci ovlivňují spotřebitelské pohony, motivace a emoce, aby utvrdili své spotřebitele …more
Abstract:
The purpose of this thesis is to prove that despite consumers' impression that they are alone in deciding their consumption decision they are wrong. Consumers are manipulated on various levels by marketers. It is the marketer who decides what consumer identities should be created. Consumers are persuaded by marketers on different levels beginning with consumers' needs. Marketers begin by appealing …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 11. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2010
  • Supervisor: Jaroslav Halík
  • Reader: Petr Král

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/20874