Vítězslava SRŠŇOVÁ

Bachelor's thesis

Možnosti výchovného působení vychovatelů v dětských domovech v České republice.

Possible Educational Influence of Educators in Children's Homes in the Czech Republic
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá ústavní výchovou v České republice. Cílem je popsat vý-chovně vzdělávací činnosti vychovatelů v dětských domovech a získat jejich postoje k výchově. Teoretická část se zabývá systémem náhradní výchovy a zároveň popisuje jed-notlivá zařízení, která se náhradní výchovou zabývají. Dále je věnována výchově v dětských domovech rodinného typu, náplni práce vychovatele a požadavcích …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with constitutional care in Czech Republic. The main purpose is to describe educational activities of tutors and mentors in foster-care houses and orphanages and to learn their attitude to education. The theoretical part deals with foster care system and also describes various institutions involved in foster care. It also includes the information about education in foster …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2012
Accessible from:: 30. 4. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jarmila Šťastná

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SRŠŇOVÁ, Vítězslava. Možnosti výchovného působení vychovatelů v dětských domovech v České republice.. Zlín, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy